© Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ

Ο Κωστής Βελώνης στο ΔΕΣΤΕ στην Ύδρα

Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης στην επαναξιολόγηση της ιστορικής έρευνας; Πώς ο καλλιτέχνης μπορεί να αντιμετωπίζει το επίσημο υλικό της Ιστορίας;

Στην πρώτη ανάθεση του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ σε Έλληνα καλλιτέχνη για το χώρο του Παλιού Σφαγείου στην Ύδρα, ο Κωστής Βελώνης καταθέτει μια χειρονομία σε διάλογο με την επέτειο των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης, «ένα σχόλιο για το παράδοξο της λειτουργίας και της σημασίας των επετείων».

Το πρότζεκτ τιτλοφορείται 199 (όσα και τα χρόνια που μας χωρίζουν φέτος από το 1821). Στο εσωτερικό του κτιρίου θα παρουσιαστούν 10 νεκρικά προσωπεία αγωνιστών της Επανάστασης από τη συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, ενώ τόσο εντός όσο και για τον περιβάλλοντα χώρο ο καλλιτέχνης ετοιμάζει μια συνολική εγκατάσταση.

«Ένα έργο αναφοράς για τη διαμόρφωση του εξωτερικού χώρου από τον Βελώνη είναι ο πίνακας Die toteninsel (1880) του Ελβετού συμβολιστή ζωγράφου Άρνονλτ Μπέκλιν» δηλώνει στα ΝτΤ ο Γιώργος Τζιρτζιλάκης, καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, και συνεχίζει:

«Ανάμεσα στα θέματα που θα εξεταστούν είναι η σχέση του σώματος με την Ιστορία, της εσωτερικής εμπειρίας με τη συλλογική αυτογνωσία, της ταυτότητας με την ετερότητα, της πραγματικότητας με τη φαντασία».

Το 199 αναμένεται να ξεκινήσει την τρίτη εβδομάδα του Ιουνίου και να διαρκέσει έως το τέλος του Οκτωβρίου.

TAGS
Εργαστήριο Συντήρησης & Αποκατάστασης