Μια τοιχογραφία της Kay Rosen στον εξωτερικό χώρο της National Gallery της Washington, DC είναι αφορμή για κοινωνικό προβληματισμό.

Για την National Gallery της Washington, DC, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στον κόσμο, μπορούν πολλά να ειπωθούν σχετικά με την εξαιρετική συλλογή της, που περιλαμβάνει αριστουργήματα των Durer, Rubens, da Vinci, Georgeone αλλά και έργα ορόσημα της σύγχρονης τέχνης από τη Louise Bourgeois έως τον Τheaster Gates, τα προγράμματα και τις εύστοχες δράσεις, τις εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών.

Αυτή την περίοδο που παραμένει κλειστή λόγω των υγειονομικών μέτρων κατά του COVID-19 (εκτός από τους κήπους που είναι ανοιχτοί στο κοινό και επισκέψιμοι) και γίνονται κάποιες εργασίες συντήρησης στις αίθουσες, το μουσείο ανάθεσε σε τρεις καλλιτέχνες να αξιοποιήσουν τους εξωτερικούς χώρους με μια εικαστική πρόταση.

Ανάμεσά τους και η Kay Rosen, γνωστή για τους πίνακες, σχέδια και τοιχογραφίες που εξετάζουν τη γλώσσα μέσα από το χρώμα, την κλίμακα και την τυπογραφία. Η Rosen επέλεξε λοιπόν τη δημιουργία μιας τεράστιας τοιχογραφίας για να κοσμήσει προσωρινά την εξωτερική πλευρά της Ανατολικής πτέρυγας του μουσείου με κεντρική τη λέξη SORRY, μια λέξη τόσο κοινή, που όμως σημαίνει τόσο πολλά και διαφορετικά, ανάλογα με τις προθέσεις του καθενός και το ποιος και πότε την εκστομίζει.

Πρόκειται άραγε για τη συγνώμη της ίδιας της καλλιτέχνιδος, που ως λευκή Αμερικανή διανοούμενη με πρόσβαση στο σύστημα εκπαίδευσης και υγείας, έχει μάθει να θεωρεί πολλές κοινωνικές κατακτήσεις δεδομένες ή μια συγνώμη που θα έπρεπε να πει το ίδιο το μουσείο (κι εδώ δεν αναφερόμαστε στο συγκεκριμένο μουσείο αλλά στο μουσείο με την ευρύτερη έννοια) που δεν αντιλήφθηκε νωρίτερα την κοινωνική του αποστολή και δε διαδραμάτισε το ρόλο που θα έπρεπε στην κοινωνία;

Καθώς έχει ξεκινήσει στην Αμερική η δίκη για τη δολοφονία του George Floyd και ολοένα και πιο πολλές χώρες στον κόσμο οδεύουν σε ένα πιο απολυταρχικό μοντέλο άσκησης της εξουσίας, το έργο της Rosen έχει πολλαπλές ερμηνείες και η  απόφαση της National Gallery της Washington να το τοποθετήσει στον εξωτερικό του χώρο επιβεβαιώνει περίτρανα τη διάθεση του μουσείου να απευθυνθεί με αμεσότητα, χωρίς εκπτώσεις και λαϊκισμούς, στην κοινωνία.

TAGS
Εργαστήριο Συντήρησης & Αποκατάστασης