© Katrina Sorrentino, 1-54 Λονδίνο

Στο ρυθμό της African Art Fair

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο τ. 247 των Νέων της Τέχνης (15 Νοεμβρίου 2019)

 

Δεν είχε μόνο διαδρομές στις Frieze London και Masters και σε δημοπρασίες η ατζέντα των συλλεκτών και των επαγγελματιών του χώρου στις αρχές Οκτωβρίου στο Λονδίνο. Για έβδομη συνεχή χρονιά, το 1-54 Contemporary African Art Fair, που πραγματοποιήθηκε στο Somerset House, συγκέντρωσε όλους όσους ενδιαφέρονται για τη σύγχρονη τέχνη από την Αφρική και την αφρικανική διασπορά. Φέτος, στη βρετανική της έκδοση, η έκθεση περιέλαβε 45 γκαλερί από 19 χώρες, 14 από τις οποίες συμμετείχαν για πρώτη φορά. Φιλότεχνοι, επιμελητές και στελέχη μουσείων από όλο τον κόσμο πέρασαν το κατώφλι της για να αναζητήσουν τη δουλειά 140 καλλιτεχνών. Έχουμε επισημάνει ξανά το ανανεωμένο ενδιαφέρον που παρατηρείται τελευταία για τους δημιουργούς από την περιοχή. Το υποδηλώνει άλλωστε και η σταδιακή αύξηση στους επισκέπτες του θεσμού: από 6.000 το 2013 σε 18.000 το 2019.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, οι κατ’ ιδίαν συνομιλίες μας με τους γκαλερίστες φανέρωσαν μια ιδιαίτερα αισιόδοξη κινητικότητα. Ενδεικτικά, την πρώτη μέρα κιόλας, η γκαλερί James Cohan πούλησε δύο έργα του Yinka Shonibare για $16.000 και $85.000 αντίστοιχα, ενώ η Gallery 1957 από την Γκάνα διέθεσε σε ιδιωτική συλλογή το έργο Olympians XV του Godfried Donkor προς £20.000. Στα ειδικά πρότζεκτ της φουάρ, τα φώτα της δημοσιότητας έκλεψε η φωτογράφος από την Αιθιοπία Aïda Muluneh με την ενότητα έργων Water life που θίγει ζητήματα σχετικά με την οικολογία και τη λειψυδρία. Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που ξεχωρίσαμε, αναφέρουμε τον Joël Andrianomearisoa στην Primo Marella Gallery, τον Αιγύπτιο Fathi Hassan στην γκαλερί Lawrie Shabibi, την Amina Agueznay από το Μαρόκο στη Loft Art Gallery και στην γκαλερί Whatiftheworld τον Mohau Modisakeng, ο οποίος εκπροσώπησε τη Νότια Αφρική στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2017.

TAGS
Εργαστήριο Συντήρησης & Αποκατάστασης